Verktygen i Midman

Här har vi samlat alla våra tjänster på Midman. Hos oss kan du välja de verktyg som passar dig bäst. Och koppla på fler efter hand.

1. Kallelse

Driv mer trafik

I vår tjänst för servicekallelser ingår bland annat:

Klicka för att förstora

2. Marknadsbevakning

Bevaka din marknad​

Dygnet runt kartlägger vår intelligenta AI-assistent Carin ägarbyten och kunder du riskerar att förlora. Carin kontaktar sedan kunderna åt dig för att maximera deras lojalitet..

I verktyget ingår månadsvis rapporter över hur många kontakter som tagits och vilka resultat det genererat.

Klicka för att förstora

3. Kundrekrytering

Rekrytera nya kunder​

Upptäck ett helt nytt sätt att rekrytera kunder på autopilot!

Med vårt verktyg för rekrytering visas din marknad, var du är stark och var du kan hämta nya kunder. AI-assistenten Carin löser resten.

Autopiloten arbetar löpande med nya servicekunder månadsvis. Aktiviteten kombineras med andra händelser i ditt upptagningsområde exempelvis nyinflyttade individer och ägarbyten.

Klicka för att förstora
Klicka för att förstora

4. Uppföljning

Få kontroll över service-flödet

Ta kontroll över dina kunder med aktiv kunduppföljning för dem som missat sin service.

Med vårt verktyg för serviceuppföljning får dina servicerådgivare färdiga ringlistor att agera på. Och eftersom alla aktiviteter före och efter service mäts och följs upp har de alltid koll på läget.

Ring själv enligt listan eller låt vårt ring-tjänst kontakta kunderna åt dig.

Klicka för att förstora

5. Kundnöjdhet

Mät kundnöjdheten​

Nöjd-Kund-Index (NKI) med Net Promotor Score (NPS) ger en god bild av hur dina kunders nöjdhet och lojalitet ser ut. Med vårt verktyg skickas ett sms till kunderna efter varje verkstadsbesök där de bjuds in att delta i undersökningen. Svaren samlas in digitalt och undersökningen är snabb och enkel att besvara.

Fritextkommentarerna ger möjlighet till att se mönster och så kallade ”early warnings” innan det är för sent med förbättringsåtgärder och du får feedback via e-post direkt för de kunder som är missnöjda eller lämnat fritextkommentar

Klicka för att förstora

6. Kampanj

Skapa kampanjer

Hur når du dina kunder när det verkligen behövs? Midman Kampanj ger dig enkla verktyg för att lyckas med digital marknadsföring för både servicemarknad och bilförsäljning.

Skapa ett budskap, forma sms-texten, välj målgrupp med smart filtreringshjälp och bygg din landningssida med bild, rubrik och text. Du får också möjlighet att enkelt filtrera fram korrekt målgrupp samt skräddarsy både sms-texten och landningssidan för att göra den personlig.

Exempel på hur det kan se ut när serviceverkstäder skickar ut bokningar via Midmans system för kundhantering
Klicka för att förstora

7. Automatisk registrering

Säkerställ att du kommunicerar med alla kunder

Dygnet runt kartlägger vår intelligenta AI-assistent Carin de bilar du sålt och ser till att de automatiskt registreras i ditt Midman kundregister. Dessutom kontaktar hon kunderna varje månad när hon beräknat deras servicemognad.

Med tjänsten Automatisk registrering säkerställer vi att ditt företag kommunicerar med alla kunder och att de omfattas av de tjänster du valt i Midman.

  • Automatisk registrering av alla sålda bilar i ditt valda geografiska område
  • Välj bland dina auktoriserade märken eller alla bilmärken
  • Säkerställ att du kommunicerar med alla kunder
  • Nyttja bilförsäljningen i din servicemarknad
  • Servicekallelse skickas till sålda bilar som ännu inte varit på din verkstad (vid aktivering av tjänsten Kallelse)
  • Effekten av tjänsten mäts i respektive Midmantjänst
Klicka för att förstora
DENNA WEBBPLATS ANVÄNDER COOKIES

Vi använder enhetsidentifierare för att anpassa innehållet och annonserna till användarna, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik. Vi vidarebefordrar även sådana identifierare och annan information från din enhet till de sociala medier och annons- och analysföretag som vi samarbetar med. Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Läs mer här